nr. 4 Onderweg naar Grand Falls en Riviére-du-Loup - Reisverslag uit Rivière-du-Loup, Canada van Wim en Rikje Koolwijk - WaarBenJij.nu nr. 4 Onderweg naar Grand Falls en Riviére-du-Loup - Reisverslag uit Rivière-du-Loup, Canada van Wim en Rikje Koolwijk - WaarBenJij.nu

nr. 4 Onderweg naar Grand Falls en Riviére-du-Loup

Door: Rikje

Blijf op de hoogte en volg Wim en Rikje

10 Mei 2014 | Canada, Rivière-du-Loup

Oké, alle slides zijn weer ingeschoven, Wim heeft de olie gecontroleerd, dus we kunnen we weer op pad.
We doen onze laatste inkopen in het dorpje Alma. Het is dus voor de lokale bevolking heel normaal om ’s morgens in de general store een kop koffie te drinken en even de dag door te nemen. Nou wij passen ons wel aan hoor… we tappen ook ieder een beker koffie, maken een praatje en gaan weer verder.
De highway’s zijn echt indrukwekkend. Ik moet hier toch een paar foto’s van maken.
Tegen een uur of twaalf 's middags stoppen we bij een Diner. We nemen een showder (dit is een typisch Canadese gevulde soep).
We vervolgen onze weg naar Grand Falls. Bij Hartland gaan we even van de weg af om daar de langste overdekte houten brug van de wereld te bewonderen.
Als we bij onze geplande campground Mulherin’s in Grand Falls aankomen, blijkt deze nog gesloten te zijn. Na even voor de poort te hebben gestaan, komt de eigenaar aangereden. Hij verteld ons dat ze een lange winter hebben gehad met veel, heel veel sneeuw. Hij is dus nog volop bezig om de campground in orde te krijgen. Als wij er geen problemen mee hebben dat we vannacht alleen maar elektriciteit hebben, kan hij ons een plekje aanbieden voor de helft van de prijs. Water is nog niet aangesloten maar we mogen wel een fles water uit de bron halen op zijn terrein.
Terwijl we in de avondzon over het meer uitkijken, komen er een paar nieuwsgierige Robin’s kijken. Voor de natuurliefhebbers; een Amerikaanse lijster die zich gedraagt als een merel. Of terwijl een uit de kluiten gegroeide roodborst.

Dag 7, van Grand Falls naar Riviére-du-Loup
Aan de andere kant van de plaats Grand Falls liggen De Grand Falls. Al dat water dat naar beneden komt. Wat een geweld zeg! Nadat we een tijdje van het uitzicht genoten hebben, gaan we een souvenirwinkeltje in… tenminste dat dachten we. Het bleek een schoenenwinkel te zijn. Nou ja, ook leuk om even rond te neuzen. De mevrouw van de winkel vertelt dat we geluk hebben. Als we in juli waren gekomen, zou er geen water meer zijn. Het blijkt dus dat de stad het water gebruikt voor het winnen van energie. Wat een bofkonten zijn we weer!
Als we verder rijden naar Riviére-du-Loup, passeren we een tijdszone. We gaan weer één uur terug in de tijd. Het tijdsverschil met Nederland is nu zes uur.
Als we op camp Quai aankomen, worden we in het frans aangesproken want we zijn inmiddels in de provincie Québec. De eigenaar wijst ons met een ‘golf’ karretje de weg. Hij gebaart me om met hem mee te rijden. Oke, voor die 10 meter doe ik dat wel. Nu begrijp ik waarom Amerikanen zo zwaar zijn…ze bewegen gewoon niet.
Wij gaan dus voor het avondeten maar even een wandeling maken. We lopen langs de st. Laurens rivier en spotten weer een paar vogels.
’s Avonds gaat tijdens het eten koken het zoveelste brandalarm af in onze camper. Niet handig…. maar weer even alles open zetten.
Afijn, het eten smaakt ons weer prima!
Tot het volgende verhaal maar dan uit Québec city.

• 10 Mei 2014 - 12:37

Gerrie:

Hoi daar wij vinden het erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie avonturen in het verre Canada. Ik vind de foto's prachtig, ga vooral zo door dan genieten wij met jullie mee. Liefs van ons.

• 10 Mei 2014 - 13:40

Yuran En Petra:

Wat een mooie verhalen zeg, en wat een prachtige foto's! Jullie genieten zichtbaar (en leesbaar..)!
    Fijn dat jullie gisteren even gebeld hebben :-)!
    Geniet er nog maar van, de 1e week is al weer bijna voorbij de tijd gaat dus snel! En helemaal als jullie genieten!
    Heel veel plezier vanuit een koud en nat Beekbergen!
    Liefs Yuran en Petra

• 11 Mei 2014 - 13:01

Jacques En Lucie Van De Pols:

Ha Rikje en Wim,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien.
    Ook dit deel van Canada is prachtig.
    Heel veel plezier verder.
    Wij zijn net terug uit Sarajevo, 25 graden en nu hier ietwat kouder en natter.
    Groeten van
    Lucie en Jacques

• 12 Mei 2014 - 09:51

Nanja:

Halllo vakantiegangers! Al helemaal gewend aan de camper? En hoe is het weer eigenlijk? Ik zie zon op de (meeste) foto's. Nog last gehad van een jetlag? Groetjes uit een inmiddels wel heel erg nat en koud Nederland (maar het wordt beter hebben ze beloofd!).