nr. 5 Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Wim en Rikje Koolwijk - WaarBenJij.nu nr. 5 Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Wim en Rikje Koolwijk - WaarBenJij.nu

nr. 5 Québec

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Rikje

12 Mei 2014 | Canada, Québec

Op weg naar Québec vanuit Riviere du Loup.
Het landschap lijkt een beetje op de Rhône delta tussen Lyon en Orange.
Meestal vlak. De rivier zie je soms rechts van je. De overkant is meestal niet te zien. Zo breed is de st. Lawrence rivier hier nog.
Natuurlijk een keertje fout gereden est en ouest lijkt erg veel op oost maar niet op west. Gelukkig konden we de route vrij snel weer oppakken.
Rustige camping in een bos-omgeving met uitzicht over het meer.
De eekhoorns zijn zo brutaal dat ze via het dak van onze camper naar een volgende boom springen.
Het enige grote nadeel is de reis naar en van Quebec met de bus. (Je mag niet met de camper de stad in) Er naar toe valt nog mee , maar terug is lastig te plannen vwb het overstappen met de bus.
De één rijdt eens per uur of twee uur en de bus naar Québec toe ongeveer om de tien minuten. Na een uurtje wachten heb je het eigenlijk wel gehad met de bus. De reis duurde overigens ook nog ruim een uur. Maar dan heb je wel wat voor je 3,25 dollar.
Québec is een grote stad. Echte studenten stad. Drukke mensen. Haast hebben ze ook en ze kleden zich op allerlei manieren. Net Amsterdam. Grote , brede wegen naar het centrum
Het oude centrum, echt uit de franse tijd is bijna nog zoals het toen was. Veel leuke winkeltjes. En natuurlijk hebben we een markt met streekproducten bezocht.
Je proeft soms het verleden, maar dan moet je wel smaak hebben. Hier heeft het een VET Amerikaans tintje. Wij hebben het dus maar met een Europese maaltijd gedaan op een Frans- achtig terras.
Op diverse plaatsen waren muzikanten actief. Het merendeel klonk echt wel goed. Natuurlijk stond er een bakje voor een gulle donatie.
De oude ommuurde binnenstad bestaat uit een hoog en laag gedeelte, dus veel trappen gelopen. Het trimmen missen we op deze wijze dus niet. Er is genoeg beweging.
Vanaf de hoge citadel heb ik nog een stukje toekomstig werk voorbij zien varen. Zo blijft de realiteit met thuis toch nog dichtbij.

• 13 Mei 2014 - 09:31

Rob:

Dat is waar ook. Helemaal vergeten dat jullie op reis gingen. Geniet er van. Groetjes
    Rob

• 15 Mei 2014 - 19:56

Linda:

Hallo!
    Met oma net jullie foto's doorgenomen, ze vond het heel leuk om jullie te zien en vooral de laatste waarop te zien is dat het toch al een beetje meer zonnig en zomers wordt!
    Prachtige camper, ze zou zo mee willen!

Tot juni,
    mamma en linda